Nieuws

WEL Mobiliteit versterkt samenwerking tussen klant en leverancier

  • Home
  • Nieuws
  • WEL Mobiliteit versterkt samenwerking tussen klant en leverancier
WEL Mobiliteit versterkt samenwerking tussen klant en leverancier

WEL Mobiliteit versterkt samenwerking tussen klant en leverancier

De relatie die onze klanten hebben met hun leveranciers vormt een belangrijke schakel in het beheerproces van hun voertuigen en materieel. Je kunt je eigen interne processen nog zo goed op orde hebben maar als je leveranciers niet zijn ingespeeld op je behoeften dan ontstaan er knelpunten en verspilling in je proces.

Vaak zit het probleem in het ontbreken van goede afspraken en juiste communicatie. Belangrijk is het om verwachtingen naar elkaar uit te spreken; zo kunnen beide partijen profiteren. Dit kan worden gedaan in de vorm van een Service Level Agreement (SLA). Er wordt afgesproken wat de prestatie-indicatoren en kwaliteitseisen zijn van de te leveren dienst of product om deze later te kunnen toetsen. In een SLA worden de rechten en plichten van beide partijen omschreven.

Een van onze klanten, NV Irado, wilde graag de samenwerking met een van hun grootste leveranciers, Roteb Lease, op het gebied van voertuigen en materieel verbeteren en heeft met behulp van WEL Mobiliteit en in samenspraak met Roteb Lease de SLA opgesteld. Dit startte met een overleg waarin besproken werd waar de behoeften lagen van beide partijen maar ook waar op dit moment en in het verleden knelpunten werden ervaren.

Tijdens het opvolgend proces zijn er direct een aantal verbeterpunten opgepakt door beide partijen, die verwerkt zijn in de SLA. Een van de belangrijke afspraken is bijvoorbeeld het werken met een opdrachtnummer wat na goedkeuring op een offerte van Roteb Lease wordt verstrekt. Dit zorgt ervoor dat er overleg en overeenstemming is over de uit te voeren reparatie. Er ontstaat daardoor geen discussie achteraf over de factuur. Andere onderwerpen uit de SLA zijn bijvoorbeeld responsetijden en het tijdig annuleren van afspraken.

Heeft u interesse in Asset Management, wagen- en materieelparkadvies of een Quickscan? Of heeft u net als NV Irado behoefte aan ondersteuning en advies in het opstellen van een Service Level Agreement? Neem dan gerust contact op met Marcel Moor, divisieleider van WEL Mobiliteit (m.moor@welcompany.nl / tel: 0174-730419).


© Copyright WEL . Alle rechten voorbehouden. Website door Kendrix.